Fen ve Teknoloji
22 Eylül 2019Bilişim Teknolojileri
22 Eylül 2019Sosyal Bilgiler dersi, İlkokulun dördüncü yılında öğrencilerimizin
öğrenme ortamlarını genişletmelerinde temel oluşturan Hayat Bilgisi
Dersi’nin devamı niteliğindedir. Hayat Bilgisi dersinde verilen konuları
iki başlık altında toplamak gerekirse; “Toplumsal Hayat” ve “Doğa
Olayları” başlıklarını verebiliriz. Öğrencilerimizin çevrelerindeki doğa
olaylarını anlamlandırmasında Fen Bilgisi dersi yardımcı olurken,
toplumsal hayata uyum aşamasında ise bu görevi dördüncü sınıftan
itibaren Sosyal Bilgiler dersi üstlenmektedir.
Sosyal Bilgiler,
tarih, coğrafya, ekonomi vb. sosyal bilimleri ve vatandaşlık bilgisi
konularını içine alan ve bu yapısıyla birçok disiplini bir arada
bulunduran bir derstir. Bireyin toplumla uyum içinde yaşaması ve iyi bir
yurttaş olması için “toplumsal kişilik” kazandırmayı amaçlayan Sosyal
Bilgiler dersi, öğrencilerimizin toplumsal sorunlar hakkında bilgi
sahibi olmalarını, sorumluluklarını öğrenmelerini, insanlar arasındaki
ilişkileri anlamalarını, üretken ve verimli bireyler olarak
yetişmelerini sağlar.
MEB tarafından yenilenen diğer öğretim
programlarında da olduğu gibi Sosyal Bilgiler dersimiz de öğrenci
merkezli, aktif öğrenme yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı, öğrenme
sürecinin sorumluluğunu öğrencinin taşıdığı, çoklu zeka kuramının
dikkate alındığı, öğrencinin kendi öğrenme stratejisini kendisinin
keşfettiği bir biçimde planlanmaktadır. Bilgi bir amaç olarak değil,
problemlerin çözümünde bir araç olarak kullanılmaktadır.
Öğretmenlerimiz
bu süreçte öğrencilerimizin kendi kararlarını almalarına rehberlik
ederek onlara önerilerde bulunmakta ve yaratıcılıklarını
geliştirmelerine yardımcı olmaktadırlar.
Sosyal Bilgiler
dersimizde diğer derslerden farklı olarak “Değer Öğretimine” yer
verilmektedir. Değer öğretimi; toplumumuzda giderek kaybolduğu gözlenen
değerlerin dersler aracılığıyla öğrencilerde geliştirilmesini
amaçlamaktadır. İlköğretim Okulumuzda “Karakter Eğitimi” başlığı altında
yürütülen bu öğretim programında öğrencilerimizin öncelikle kazanmaları
beklenen bazı değerler belirlenmiştir. Bu değerler, her sınıf düzeyi
için belirlenen ders içi etkinliklerle öğrencilerimize
kazandırılmaktadır.