Anaokulumuzda “Okuyorum, Okuduğumu Paylaşıyorum” da Bu Hafta!
23 Eylül 2019GraduaTED Köşemizin Bu Haftaki Konuğu, 2014 Mezunumuz Gaziantep Üniversitesi İngilizce Tıp Fakültesi Öğrencisi Damla Şerife Yastı
23 Eylül 2019LİSE Eğitiminde TED Mersin Koleji Neden Farklı?
Ülkemizin en köklü eğitim kurumu olarak bizim nasıl bir okul olduğumuzu, hangi kültürel kimliği taşıdığımızı ve bilimsel-evrensel bağlamda hangi düzeyde yer aldığımızı olduğumuzu elbette en iyi ürünlerimiz ortaya koyar:
Lisemizin seçkin ve köklü kimliğini ve bu paha biçilemez kimliğin çekirdeğindeki 91 yıllık TED kültürünüyansıtan, gerçek bir KOLEJ olarak gerçekleştirdiği tüm akademik, bilimsel, sanatsal, kültürel ve sportif etkinlikler, ulusal ve evrensel standartların üzerindedir.
Lisemiz, ‘Uluslararası Okul’ dahil olmak üzere her alanda öğrencilerimize zengin ve kaliteli seçenekler sunar. Akademik alanda gerçekleştirdiğimiz çalışmalar da aynı yüksek düzeydedir ve sevgili öğrencilerimizin üniversite yolculuklarında onlara gereksinim duyacakları tüm ders, destek kursu, etüt desteği ve deneme sınavlarını yerleşkemizde, Milli Eğitim onaylı olarak, deneyimli akademik kadromuz rehberliğinde gerçekleştirir.
Gerçekleştirdiğimiz ya da iştirak ettiğimiz etkinlikler, bölgemizde ve ülkemizde öncü bir eğitim kurumu olduğumuzu açıkça gösterir ve öğrencilerimizi geleceğe hazırlayan kültürel kimliği oluşturur:
Özellikle zincire en son eklenen halka olarak TMUF-2019 (TED Mersin Ulusal Forumu) organizasyonunda çocuklarımızın (hem de sembolik birkaç öğrencimizin değil de lise mevcudumuzun %30’unun) etkin biçimde rol alışı, eğitsel yaklaşımımızın somut bir simgesidir.
Bölgemizde ve ulusal düzeyde gerçekleşen bilim, kültür, sanat ve spor etkinliklerinde hep ön sırada yer alışımız; söz gelimi 17 Mart 2019’da İzmir’de gerçekleşen ‘Dünya Vatandaşlığı Kongresi-2019’da kongreye katılan seçkin okullara 7 farklı dalda verilen ödüllerin 5’ini TED Mersin Koleji’nin kazanmış olması da öğrencilerimize kazandırdığımız sosyal kimliğin açık ve güncel bir ifadesidir.
İngilizce ve yabancı diller alanında…
9. Sınıflarımızda Genel Merkez Yabancı Diller Koordinatörlüğü tarafından hazırlanan İngilizce Seviye Tespit Sınavı sonucunda en az %80 başarı sağlayan ya da 8. Sınıfta girmiş olduğu Cambridge ESOL PET Sınavından başarı elde etmiş öğrencimiz AQA IGCSE İkinci Yabancı Dil İngilizce programını yürütmekte; diğer öğrencilerimiz ise Talim Terbiye Kurulu tarafından onaylı Türk Eğitim Derneği İngilizce müfredatını yürütmektedir.
Bölgesel ve ulusal çapta bize özgü bir ayrıcalık olarak nitelendirebileceğimiz IGCSE İkinci Yabancı Dil İngilizce Uluslararası Eğitim Programı bir sertifika programı değil, bir diploma programıdır. Dolayısı ile öğrencimizin alacağı diploma ömür boyu geçerlidir. Bu bağlamda ele alabileceğimiz özgün ve öğrencilerimize gerçek ayrıcalıklar kazandıran niteliklerimiz var. Bunları, sizin farklı buluşmalarda bize yönelttiğiniz sorular üzerinden özetleyebiliriz:
Advanced Placement (AP) Programı nedir?
İleri Düzey Yerleştirme Programı olarak da adlandırılan Advanced Placement (AP) programı, Amerika Birleşik Devletleri’nde (ABD) uygulanan ve oradan tüm dünyaya yayılan, eğitimde mükemmeliyeti hedefleyen güçlü, kapsamlı ve çok çalışmayı gerektiren bir programdır. ABD’nin dışında 60’tan fazla ülkede AP Programı uygulanmakta ve tanınmaktadır.
AP Programı öğrencilere, lisedeyken üniversite seviyesindeki dersleri alma ve bu derslerden üniversitede muaf olma imkanı sağlar. Özellikle öğrencilerin yurt dışı üniversite başvurularında kabul aşamasında, bir öğrencinin lise döneminde AP dersleri almış ve sınavlardan başarıyla geçmiş olması akademik eğitim için hazır olduğunun bir göstergesi olarak kabul edilmektedir.
BTEC Nedir?
Açılımı ‘Eğitimsel Mükemmellik’ anlamına gelen ve yurt dışındaki üniversitelere geçişte İngiltere’nin en büyük akreditasyon kurumu olan Edexcel’in denklik kabul ettiği BTEC programı, öğrencilere mesleki yeterlikler kazandırmayı amaçlayan, uygulama odaklı, pratik ve canlı bir eğitim modelidir. Öğrencilere yükseköğretime girişte gerekli olan becerileri kazandırmak, onların hayallerindeki mesleklere ilişkin yeterlikleri kazandırmak ve onları sektörün önde gelen firmaları için tercih edilen bireyler haline getirmek hedeflenmektedir.
Uluslararası sınavlar tüm seviyelerde uygulanmakta, öğrencilerimizin İngilizce ve Almanca seviyeleri dünya standardında ve geçerliliğinde sertifikalarla belgelendirilmektedir (Cambridge, SLEP, PLEP, FIT, TOEFL Junior).
İngilizce Standardizasyon Çalışmaları Kapsamında Her yıl tüm TED okullarında uygulanan sene sonu değerlendirme sınavı uygulanmaktadır (TED Level Exit Exam).
Model Birleşmiş Milletler Kulüp öğrencilerimiz MUN Konferanslarına katılarak gelecekte hazırlayacakları CV’lerine katkı sağlamaya başlamaktadır (MUN – Model United Nations).
ACCESS Sosyal Sorumluluk Projesi kapsamında Devlet liseleri 9. Sınıf öğrencilerine de 360 saatlik İngilizce dersi verilmektedir (Türk Eğitim Derneği ile Amerikan Büyükelçiliği’nin ortak ve özgün çalışması).
Öğrencilerimiz Türk Eğitim Derneği Ortak Makale Dergisi olan CommitTED dergisine her yıl düzenli olarak makale, öykü, hikaye ve şiir yazarak katılmakta ve çalışmalarımız bu prestijli yayımda yer almaktadır.
ISE-Uluslararası Öğrenci Değişim Programları kapsamında lise öğrencilerimiz yıl kaybetmeksizin bir akademik yılı Kanada’da okuma ve çift diploma alma hakkına sahiptir (Türk Eğitim Derneği (ISE) Kanada Eğitim Bakanlığı arasında imzalanan protocol).
Öğrencilerimiz her sene düzenli olarak “Happy Hour” ve “Alman Günü” etkinliklerine mini skeç, parodi veya münazara etkinliği ile katılmaktadır. Keza; öğrencilerimiz her sene düzenli olarak İngiltere’den okulumuza gelen Cloud Theater’ın sergilediği müzikalleri izlemekte ve müzikaller ile ilgili ders içi çalışmaları yapmaktadır. Bu etkinlikler, öğrencilerimizi öğrenmekte oldukları yabancı dile ‘maruz bırakarak’ ilerlemeleri izlememiz ve yeni yönlendirmeler yapmamız için kullandığımız araç ve yöntemlerden sadece birkaçıdır…
Bilim ve Matematik alanında…
Öğrencilerimiz aldıkları Matematik eğitimi ile uluslarası farklı sınav ve yarışmalara katılırlar. Aldıkları sertifikalarla kendilerini geleceğe hazırlarlar.
Üniversite sınavına yönelik yapılan çalışmalarda öğrencilerimize 9.sınıftan başlamak üzere dört yıllık matematik müfredatı kapsamlı bir şekilde artırılmış ders saatleri ile anlatılır.
ADP ve etüt ile öğrencilerimizin matematik kazanımlarındaki eksik öğrenmeler giderilir. 2019-2010 eğitim-öğretim yılı başlangıcında somutlaştıracağımız ÜDEP (Üniversite Destek Programı) ile üniversite hazırlığı sürecinde 11 ve 12. Sınıflarımıza yeni ve bize özgü olanaklar sunacağız.
Öğrencilerimize matematikte farkındalık kazandırmak için Şirince Matematik Köyü’ne yaptığımız gezi ile farklı bakış açıları kazandırmaktayız.
Müfredat değişiklikleri branşında uzman öğretmenlerimiz tarafından takip edilerek yapılacak çalışmalar planlanır.
Öğrenci merkezli eğitim anlayışımızla öğrencilerimizin yaşayarak öğrenmelerine fırsat sağlayan etkinliklerle hem akademik hem de hayata hazırlayan bir okuluz.
Teknolojik gelişmeleri takip ederek bunları eğitim sistemine entegre eden bir anlayışa sahibiz.
Derslerimizde interaktif eğitim anlayışımızla öğrencilerimizin gelişimini sağlarız.
The Duke of Edinburgh’s International Award-Türkiye (Uluslarası Gençlik Ödül Programı) ile öğrencilerimizin kişisel gelişim fırsatları tanınıp dünya vatandaşı olmaları sağlanmaktadır.
The Duke of Edinburgh’s International Award Nedir?
Türkiye İnsan Kaynakları Eğitim ve Sağlık Vakfı’nın (TİKAV) uluslararası sosyal sorumluluk projesi olan ödül Programı, 14 ile 24 yaş arasındaki tüm gençlerin katılabileceği heyecanlı bir kişisel gelişim programıdır ve Kolejimiz, bu ayrıcalığı lise öğrencilerimize sunar.
Fen Bilimleri alanında…
Kolejimizde Fen Bilimleri eğitiminin temel nosyonu ‘fen eğitimini erişilebilir ve anlaşılabilir’ hale getirmektir. Bu doğrultuda öğrencilerimizin Fen becerilerini ortaya çıkarmak ve ilgi alanlarına göre bir araştırma vizyonu sağlamak, hedeflediğimiz ve başardığımız ayrıntılardır. Aynı zamanda sürdürdüğümüz Matematik eğitimi ile de disiplinler arası işbirliği sağlanır.
Matematik ve Fen disiplinlerini uzlaştırarak gerçekleştirdiğimiz uygulamalar sonucunda öğrencilerimizin araştırma ve muhakeme yetenekleri, hayal güçleri ve soyutlama, kesinlik ve doğruluk algıları gelişir. Bu yüksek düzeyli bir yaklaşımdır.
Aynı yaklaşımla; öğrencilerimizin bilim ve teknik alanındaki yetenekleri desteklenir.
Tüm bu gelişimler için; 16’ncı yılımızda gelenekselleşen TED Mersin Koleji Bilim-Teknik-Kültür Şenliğietkinliğimiz, araştırma-geliştirme çalışmalarımızın üssü durumundaki Fen Bilimleri laboratuvarımız ve 3D sınıfımız, bizim yürütücü kuvvetlerimizdir.
Fen Bilimleri bağlamında da akademik ve sosyal-kültürel yönden kendini sürekli yenileyen; TED Genel Merkezinin organize ettiği sürekli-programlı online eğitimlerle kendini sürekli geliştiren yüksek kaliteli eğitim kadrosuna sahibiz.
‘Koçluk Sistemi’ bize özgü ayrıcalıklar sunar…
Lisemizde uygulanan özgün koçluk sistemiyle velilerimiz istedikleri her zaman öğretmenlerimize ulaşıp öğrencileriyle ilgili merak ettiklerini sıcağı sıcağına öğrenebilme ayrıcalığına sahiptir.
Kendi çıtamızı aşmak için, kendimizle yarışırız.
Öğrencilerimize de aynısını öğütleriz.
Ve ‘ONLAR’ mutlaka başarırlar…
Yerel, ulusal, uluslararası çapta katıldığımız ya da organize ettiğimiz yarışma ve etkinliklerle öğrencilerimizin bilim sevgisini ve çevre duyarlılığını artırıp bu bağlamda özgüvenli bireyler olarak yetişmelerine ve hayatlarının her aşamasında kendilerine yeni hedefler belirlemelerine olanak sağlarız.
TED Mersin Koleji öğrencileri okulumuzda aldıkları eğitim ve kültürle; bilimi kılavuz edinen, hoşgörülü, değerlere saygılı, yaşadığı toplumun ve dünyanın gerçeklerine duyarlı, Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı, düşünen ve sorgulayan bireyler olarak yetişirler.
Bunun en değerli kanıtı ‘mezunlarımızdır’…
Siz değerli velilerimiz ya da aday velilerimiz, mezunlarımızın nerelerde olduklarını ve akademik ve sosyal alanda; bilim, kültür, kariyer açısından neler başardıklarını okulumuzun web sitesinden (www.tedmersinkoleji.k12.netadresinden) takip edebilirsiniz.
Öğrencilerimizin Kolejimizde geliştirdikleri ‘TED aidiyeti’ bilinci, onları sadece eğitim öğretim dönemi süresinde değil mezuniyet sonrasında da büyük ve etkin bir ailenin mensubu yapar.
Yüksek kültürle donattığımız öğrencilerimizi üniversite yolculuğunda yalnız bırakmayız.
ÜDEP (TED Mersin Koleji Üniversite Destek Programı) öğrencilerimize bu çetin tırmanışta gerçek bir ayrıcalık sunar…
Buraya kadar sıraladığımız gerçek ayrıcalıklarla birlikte;
Üniversite sınavlarına hazırlık bağlamında YKS çalışmalarını daha da derinleştirme beklentisi içerisinde olan öğrencilerimize bugünün koşulları içerisinde (dershanelerin kapatılıyor olması, dışarıdan sağlanan özel derslerin astronomik bütçeler gerektirmesi, Milli Eğitim Bakanlığı’nın üniversiteye hazırlık sektöründe okullara inisiyatif tanıyan ve sorumluluk veren yeni yaklaşımı ile bizim bir özel okul olarak bu duruma duyarsız kalmamızın söz konusu olamayacağı gerçeğine bağlı olarak) dışarıdan başka bir desteğe gerek bırakmayacak, üniversiteye hazırlıkta bütünüyle yeni ve bize özgü bir destek sistemi olacak ÜDEP’i (TED Mersin Koleji Üniversite Destek Programı’nı) geliştirdik.
ÜDEP, tek açıdan bir tek bakışın değil, konuyla ilgili uzmanların ortak yaklaşımlarıyla ve mevcut YKS sistemine en uygun yapıda oluşturuldu.
ÜDEP’in ana hatlarını şu şekilde özetleyebiliriz:
ÜDEP programı 11 ve 12. sınıflarımızda yıl boyu (38 hafta) sürdürülecek bir üniversite hazırlık programıdır.
2019 Eylül’ünde (gelecek akademik yılın başlangıcında) hayata geçirilecek.
ÜDEP, 11 ve 12. sınıflarımızda cuma öğleden sonra başlayıp cumartesi öğleden sonra (varsayılan zaman 14.30-15.00 arası) sona erecek; hem 11 hem de 12’lerde cuma 4 saat, cumartesi 6 saat (her hafta toplam 10 saat) bu bağlamda üniversite sınavlarına (TYT-AYT) hazırlık kursları gerçekleşecek.
Bu özel kursun programı ve içeriği (TYT-AYT müfredatları) ‘Sayısal’ ve ‘Eşit Ağırlık’ olmak üzere iki ayrı sektörde oluşturulup sürdürülecek.
ÜDEP kapsamında 11. sınıfta Eylül-Haziran arası 38 hafta (haftada 10 saat ve bir yıllık parkur tamamlandığında toplam 380 saat) üniversite sınavı hazırlığı gerçekleştirilmiş olacak.
12. sınıfta Eylül-Haziran arası 38 hafta (haftada 10 saat ve bir yıllık parkur tamamlandığında toplam 380 saat) üniversite sınavı hazırlığı gerçekleştireceğiz.
Böylelikle lisemizin 11 ve 12. Sınıflarının toplamında normal eğitim-öğretime ek olarak 760 saatlik akademik destek sağlayacağız.
Son olarak:
Lisemizin, hafta içi normal eğitim-öğretiminden ve onun beraberinde gerçekleştirdiğimiz üniversite sınavlarına dönük tüm akademik destek çalışmalarından bütün lise öğrencilerimiz standart olarak yararlanabilmektedir; ancak ÜDEP, bu standart çalışma dışında ayrıca destek çalışması talep eden ‘gönüllü’ öğrencilerimizin katılabileceği ekstra bir programdır…
Bütün bunları bir okula sığdırabildiğimiz için
TED’de liseli olmak ayrıcalıktır…