İlkokul Eğitiminde TED Mersin Koleji Neden Farklı?
23 Eylül 2019İlkokul Seramik Kulübü Öğrencilerimiz Sanatsal Çalışmalarını Keyifle Sürdürüyor!
23 Eylül 2019ORTAOKUL Eğitiminde TED Mersin Koleji Neden Farklı?
BİZ,
KİMİZ ?
Biz, Atatürk’ün kurduğu bir okuluz. Aynı zamanda ülkemizdeki en köklü sivil toplum kuruluşlarından biriyiz. Bu niteliğimiz, göğsümüzdeki en önemli, en değerli ve eşi benzeri olmayan bir madalyondur.
NASIL BİR TAKIMIZ ?
Türk Eğitim Derneği’nin köklü değerlerinden güç ve destek alan seçkin akademik kadromuzun ve yöneticilerimizin K12 bütünlüğü içinde oluşturduğu ‘güçlü takım’, bize eğitimle ilgili, hayal gücümüzün yettiği her ayrıntıyı planlama, davranışa dönüştürme ve ürün olarak somutlaştırma yeteneği katar.
NEYE ODAKLANIRIZ ?
Öğrencilerimizin bilim, sanat, spor ve kültür alanında kendi ruhlarını yansıtan özgün eserler oluşturmaları için yeni ve keşfedilmemiş olanaklar yaratırız. Böylelikle onlar keşfederler ve kendilerini gerçekleştirirler.
21. YÜZYILIN OKULU OLMAK…
Dijital dünyanın farkında olan, riskleri ve fırsatları bilen genç bireyler, yeniliğin farkında olan gençler yetiştiririz. Onlar, 21. Yüzyılın karmaşık ve hızlı değişen dünyasına birer bilgi okuryazarı olarak ayak uydurabilen dünya vatandaşlarıdır. Ortaokulumuz, ulusal kültürünü ve değerlerini bilen, bu kültürü evrensel değerlerle birleştirebilecek; aynı doğrultuda anadil, yabancı dil, tarih kültürüne sahip bireyler yetiştirir.
NASIL BİR ULUSLARARASI OKUL ?
Ortaokula başlayan öğrencilerimiz yoğunlaştırılmış İngilizce derslerine “kendi seviyelerine en uygun” sınıflara yerleştirilerek dünya vatandaşı olmanın ilk adımını atarlar. Bunun yanı sıra ise ortaokul eğitimi süresince günlük yaşamda yer alan konular, temel dil bilgisi süreci ve dil yapısına hâkim olmayı sağlamak amacıyla Almanca ikinci yabancı dil olarak verilir. Cambridge ESOL, TOEFL Jr. ve GOETHE Institut FIT sınavları ile de öğrencilerimizin dil becerileri dünya çapında sertifikalarla belgelenir. Açılımı ‘Eğitimsel Mükemmellik’ anlamına gelen ve yurt dışındaki üniversitelere geçişte İngiltere’nin en büyük akreditasyon kurumu olan Edexcel’in denklik kabul ettiği BTEC programı, öğrencilere mesleki yeterlikler kazandırmayı amaçlayan, uygulama odaklı, pratik ve canlı bir eğitim modelidir. Ortaokul BTEC programımız Seviye 1 ve Seviye 2 dersler ile yeni bir dünyanın kapılarını aralamak ve 21. yüzyılı anlamlandırmak için kurgulanır ve öğrencilerimize bu kazanımlar aktarılır. Uluslararası programlarla öğrencilerimizi bir “Dünya Vatandaşı” olmaya adım attırır ve onlara geleceğin meslekleri doğrultusunda kariyer senaryoları hazırlarız.
‘SET ÖĞRETMEN’ UYGULAMAMIZ, ÇOK ÖZEL AYRICALIĞIMIZ…
TED Mersin Koleji Özel Ortaokulu ‘set öğretmen uygulaması’ ile çok ayrıcalıklı bir eğitim modeli geliştirmiştir. Bu model ile aynı kuşakta şubeler arasındaki standartları en iyi düzeye eriştiririz (her şubeye aynı öğretmenin, aynı sayıda girmesini sağlarız) ve setteki öğretmenlerin kılavuzluğuyla 4 yıllık bir gelişim planı öngörür ve uygularız.
GERİ BESLEMENİN OMURGASI OLARAK ‘DENEME SINAVLARIMIZ’…
Ortaokulda ‘Geri Besleme ve Etüt’ sisteminin omurgasını 4. sınıftan 8. sınıfa düzenli yoğunlaşan ‘Deneme Sınavları’ oluşturur. Deneme sınavlarımızın sonuçlarını çok değerli birer tahlil sonucu gibi titizlikle ele alır ve onlara uygun, bir sonraki deneme sınavına kadar sürecek özel gruplarla ve özel içeriklerle gerçekleştiririz.
ORTAOKULU İKİ EVRELİ BİR KURGU YAKLAŞIMI İLE ELE ALIŞ…
Ortaokulumuzun 4 yılını sabit bir yaklaşımla değil, çocuklarımızın değişimlerine ve öne çıkan gereksinimlerine bağlı biçimde içeriklendirilmiş, esnek ve 2 ayrı evre biçiminde ele alırız: 5 ve 6. sınıflarımız için sosyal etkinlikler ve yabancı dil açısından özel olarak içeriklendirilen Ortaokul Temel Evresini; 7 ve 8. sınıflarımız için akademik gereksinimlerin değerlendirildiği ve ileri düzey çalışmalar ile liseye hazırlığın öne çıktığı Ortaokul Performans Evresi izler.
Ortaokul Temel diye adlandırdığımız basamağın başlangıcında 5. sınıflarımıza yoğun İngilizce eğitimi verilir. Bu alanda gelecek çizgisi oluşturacak Kolejliler kendi ilgi alanlarına göre kulüp seçimini yaparlar. Ortaokul boyunca iç içe olacağı kulüp ve sosyal etkinliklerde İngilizceyi etkin kullanmaya kendini hazırlar çünkü daha yer alacağı birçok uluslararası platform ve proje vardır, kendini uluslar arası platformlara, ‘dünya okuluna’ hazırlar.
DEKORDAN İÇERİĞE, FARKLI SINIFLAR…
Ortaokul düzeyinde uyguladığımız ‘Öğretmen Dersliği Modeli’, öğrencilerimizin dilediği öğretmenine her an erişebileceği, işlevsel ve pedagojik açıdan son derece verimli bir eğitim-öğretim ortam oluşturur. Her dersliğimiz bu bağlamda özel bir atölye, kütüphane veya laboratuvar niteliğine sahiptir.
KİMSEYİ GERİDE BIRAKMADAN YÜRÜMEK…
Ortaokul temel ve ortaokul performans gruplarımıza hitap eden ‘Üçlü Sarmal Etüt Sistemimiz (Mavi hücre, hafta sonu etütleri ve sınav grubu akşam etütleri) ile akademik çalışmalarımızın omurgasını sağlamlaştırırız. Bu katkılar, en verimli ders modeli ve ‘dersi derste öğrenme esası’ ile birleşir ve okulumuzu akademik açıdan ayrıcalıklı kılar.
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİMİZ ÖĞRENİRKEN, BÜYÜRKEN, GELİŞİRKEN…
Ortaokul düzeyinde Kolejliler, öğrendiklerini net sınırlarla kısıtlamak yerine, farklı bakış açılarına hoşgörüyle yaklaşma kültürü edinirler. Empati becerilerini geliştirirler. Dünyayı siyah beyaz olarak değil, tüm renkleriyle fark ederler ve kendi renklerini cesaretle ortaya koyarak çeşitliğe katkıda bulunurlar.
Kolejliler, tüm bu çeşitliliğe kendi ulusal kültür ve değerlerini koruyarak katkı sağlar ve dil öğrenimini, genel kültürün geliştirilmesiyle paralel gerçekleştirir.
DİLİMİZ, UFKUMUZU BELİRLER…
Anadil Türkçe ve edebiyat bağlamında ve K12 bütünlüğü içerisinde özgün bir bibliyografyayı içeren ‘12 Evreli Özgün Okuma Programı’ uygularız. Öğrencilerimizi, akademik öğrenme etkinliklerine mental yönden tam hazır hale getiririz.
TED Mersin Koleji’nde “kitap okumak bir gelenektir”. Kitap okumanın boş zamanlarda değil, okumak için ayrılmış özel zamanlarda yapılan bir eylem olduğuna inanırız ve somut davranışa dönüştürürüz. Bu doğrultuda, ortaokulumuzun güne başlarken aksatmaksızın gerçekleştirdiği DOF (Değerler Eğitimi, Okuma, Farkındalık) söyleşi saatleri bu felsefeyi yaşamla buluşturan bize özgü bir uygulamadır ve biz her gün istisnasız güne bununla başlarız.
TED Mersin Koleji, ortaokul düzeyinde öğrencilerimizin anadil Türkçe kullanım becerilerini üst düzeye taşıyabilmek için ‘özgün yazma programı’ uygularız. Her kademeden öğrencinin ortaokuldan mezun oluncaya dek yazabilecekleri ve yaratıcılıklarını sergileyebilecekleri türlerle ilgili sınıflandırma çalışması yaparız ve bu çalışmaya uygun, 4 yıl süreli bir yazım pratiği-üretim çalışması sürdürürüz. Dilekçeden öyküye, şiirden günceye, akademik raporlamadan bilimsel tez oluşturmaya, çok farklı türlerin uygulamalarını 4 yıllık süreçte ve bir basamaklama mantığıyla gerçekleştiririz. ‘Yazabilen’ çocukların gerçekten okur-yazar olabileceklerine, metinleri ve hayatı daha iyi çözümleyebileceklerine inanırız.
NASIL BİR MATEMATİK YAKLAŞIMI ?
Biz, Kolejliler, “Matematik ne işe yarar?” sorusuna ne sadece “Matematiğin kendi içinde anlamı vardır!” gibi soyut ne de “Sen farkında olmasan bile her şeyin arkasında matematik vardır” gibi genel geçer bir cevap veririz. Biz, bilimin arkasında ne olduğunu görebilmek ve öğrencilerimizin sezgilerini kontrol edip matematiksel yaratıcılıklarını geliştirmeyi hedefleriz. Yanıtlarımızın içini de bu yaklaşım doldurur.
Ortaokulun her kademesinde Matematik öğretimini gerçekleştirirken değişen çağın zorunlu kıldığı teknolojik uygulamaları derslerimizde etkin biçimde kullanırız. İnteraktif yöntemlerle dersler akışlarını kurgularız ve disiplinler ya da kuşaklar arası kombinasyonlar oluştururuz. Bir dünya okulu olarak sadece Türkçe değil aynı zamanda İngilizce tabanlı online kaynaklarla Matematiksel bilgi adına öğrencilerimizin dünyanın dört bir yanındaki akranları ile aynı bilgi donanımında yetişmelerini sağlarız.
Ortaokulun her kademesinde Dünya’nın en önemli ve prestijli Matematik yarışmalarına öğrencilerimizin katılmalarını destekleriz. TED Genel Merkezi’nin hazırlamış olduğu özgün ve piyasada bulunamayan kaynaklarla; buna ek olarak yurt dışından edindiğimiz eğitim-öğretim kaynakları ile öğrencilerimizi ulusal ve uluslararası sınavlara hazırlarız.
Ortaokul öğrencilerimiz Dünya Matematik Ligi ve Gauss Contest sınavlarına hazırlanırken aynı zamanda yabancı ülkelerdeki yaşıtları ile eş zamanlı olarak uluslararası matematik müfredatlarını yüksek standartlarda ve İngilizce olarak takip ederler.
2013’ten bugüne Türk Beyin Takımı ve TED Genel Merkezi işbirliğiyle düzenlenen Akıl Oyunları Yarışmalarına öğrencilerimizle katılarak problem çözme, mantık yürütme, hızlı düşünme, ekip çalışması gibi becerilerini arttırmayı hedefleriz, yeni nesil sorularla ilgili deneyimlerimizi artırırız ve elde ettiğimiz parlak sonuçlarla da öğrencilerimizin daha ileriye yürüyüşlerinde onları yüreklendiririz.
BİLİMİN VE BİLİM EĞİTİMİNİN HER ALANINDA…
Ortaokul akademik yapılanmamız, öğrencilerimizin ortaokul sonunda uygulanan ulusal sınav LGS başta olmak üzere tüm ulusal ve uluslararası sınavlarda en üst başarı düzeyine erişmelerine yetecek biçimde planlanır, içeriklendirilir, uygulanır ve sürekli kendini yeniler.
BAŞARIMIZI GÖSTEREN SONUÇLAR VE BU BAŞARIYI SÜREKLİ KILANLAR…
Türk Eğitim Derneği’nin 91 yıllık köklü gelenekleri ve Mersin’de geride bıraktığımız 16 yılın istatistikleri açıkça göstermektedir ki ortaokul öğrencilerimiz katıldıkları uluslararası geçerliliği olan tüm yabancı dil sınavlarında çok yüksek ortalamalarla başarılı olmaktadırlar. Bu gerçek ve kanıtlanmış başarı, Kolejlilerin ortaokul boyunca aldığı eğitimin uluslararası dil standartlarının üzerinde gerçekleşiyor olmasının sonucudur. TED Mersin Koleji, bu standardı sürekli yükseltir. İlerlemelerimiz, her yıl Genel Merkezimiz tarafından uygulanan ve tüm öğrencilerimizin katıldığı sınavlarla takip edilir ve gereğinde uluslararası sınavlardan önce uygulanan özel geri besleme çalışmalarıyla (İngilizce destek programlarıyla) pekiştirmeler yapılır.
YURT DIŞINA AÇILAN KAPILARIMIZ NELER ?
Uluslararası perspektifte öğrenimlerini sürdürmek isteyen öğrencilerimiz, Türk Eğitim Derneği ile Kanada Eğitim Bakanlığı arasındaki özel sözleşmeden yararlanarak Kanada Öğrenci Değişim Programı ile başka bir ülkede, gerçek okul ortamında Kanadalı öğrenci ve öğretmenlerle İngilizcenin ana dil olduğu ve tüm disiplinlerin bir arada olduğu gerçek okul ortamı ve müfredatıyla eğitim alabilirler. Bu deneyim Mersin’de ve bölgemizde TED Mersin Koleji’nin sahip olduğu gerçek bir ayrıcalıktır. TED Mersin Kolejliler, bu tecrübelerinden geri döndüklerinde hiçbir kayıp yaşamazlar ve kendi ulusal müfredatlarına yurtdışı deneyimlerini eklemiş olarak devam ederler.
ORTAOKULUMUZDA ULUSLARARASI DENEYİMLER…
Junior Model United Nations (JMUN) platformunda eğitim, ekonomi, sağlık, güvenlik gibi dünya sorunlarını irdeleyip bu sorunlara çözümler üretebilirler. Onlar birer Kolejlidir; oluşturdukları önerilerin bazıları “Birleşmiş Milletler Örgütünde”de ‘önerge’ olarak ele alınır, ‘BM Kararı’ olarak kabul edilir ve hayata geçirilir. Kolejliler, bu eşsiz deneyimle dünyanın değişimine ortak olurlar.
YABANCI DİL ÖĞRENİRKEN…
‘İngilizce Drama’ kulübünde öğrenciler izlemiş oldukları müzikalleri, kendi uyarladıkları tiyatro oyunlarını sahnelerler. Böylelikle hem özgüvenleri gelişir hem de kendilerini başkalarının yerine koyarak empati kurmayı öğrenirler. Küçük yaşta kalabalık önünde kendini ifade edebilme ve hitap etme becerileri ön plana çıkar.
Her sene gerçekleştirdiğimiz ve artık gelenekselleşen “English Day” etkinliğimizle çocuklarımızın İngilizce becerilerini en üst düzeyde, bir tiyatro etkinliğinde sergileyebilmelerine olanak yaratırız. Böylelikle Kolejli çocuklarımız hem dil hem de sahne becerilerini ortaya koyarlar. İngilizce, özellikle bu dille yeni tanışan çocukların kâbusu olmaktan çıkar ve rüyalarının altyazı metnine dönüşür. Kolejimizde bu heyecan verici dönüşüme her yıl heyecanla tanıklık ederiz.
Öğrencilerimize her yıl yurt dışı deneyimi edinebilecekleri fırsatlar sunarız. Böylelikle yabancı dil düzeylerinin ‘o dilin yaşadığı coğrafyada’ geliştirilmesi için olanak yaratmış oluruz. Kolejliler, bu perspektifte kaliteli dil eğitimi ile yaratıcılığını ve özgünlüğünü harmanlayıp birer ‘Dünya Vatandaşı’ olurlar. Yurt dışı olanaklarından yararlanmayan Kolejliler için de okulda konuk ettiğimiz yabancı sanat ve bilim topluluklarıyla özel gelişimler sağlarız. Öğrencilerimiz yabancı oyuncuların sahnelediği tiyatro oyunlarını izlerler, interaktif olarak katılırlar ve uygun platformlarda sahneye çıkarlar.
Öğrencilerimiz İngilizceyi ortaokul düzeyinde Fen, Matematik ve Sosyal derslerinde ve o derslerin belirli saatlerini İngilizce işleyerek de öğrenirler. Kolejimize özgü yöntemlerle; farklı derslerde benzer temaları eş zamanlı öğrenirler ve bu çok yönlü pekiştirmelerle disiplinlerarası farkındalığa sahip olurlar.
Ders etkinliklerde okulumuzun sahip olduğu çok zengin görsel ve işitsel materyallerden yararlanarak kendi becerilerine uygun öğrenme yollarını keşfederler.
İkinci Yabancı Dil ‘Almanca’ alanında öğrencilerimiz Goethe Institut’un düzenlediği Fit in Deutsch sınavlarına hazırlanırlar. Bu sektörde de 16 yıllık geçmişimiz, öğrencilerimizin elde ettiği yüksek ortalamalarla ve bireysel olarak da üstün başarılarla süslüdür.
Öğrencilerimiz her yıl Almanca alanında Goethe Instutit’un düzenlediği Deutschlandkoffer etkinliğine katılır ve pratiklerini bu yolla hem sınama hem de geliştirme olanağı bulurlar. Bu bağlamda Kolejliler, Almancayı da yaparak ve yaşayarak öğrenirler; projeler hazırlayıp ve sunumlar yaparlar.
DİSİPLİNLER ARASI İŞBİRLİĞİ VE HİBRİT İNSANA DOĞRU…
Anadil ve yabancı dil öğretiminde disiplinlerarası işbirliği yaklaşımını öne çıkararak öğrencilerimizin topluluk karşısında önünde konuşma, sahne deneyimi kazanma, kendini etkili ve doğru ifade edebilme, özgüven geliştirme, sorumluluk alma, gönüllülük ve grup çalışmasına katılma açısından yüreklendirilmeleri çok önemseriz ve bu şuuru okulumuzda davranışa dönüştürüp eğitim yaklaşımımızla ilişkilendiririz.
Geleneksel Bilim-Teknoloji-Kültür Şenliğimizde sözel sektör bilim projeleri oluştururuz. Dilin sadece iletişim ve sanat malzemesi olmadığını, aynı zamanda bilimin uğraşı alanlarından da biri olduğunu kavratırız.
YAŞAM BOYU KESİNTİSİZ EĞİTİM…
Online eğitimler, ortaokul öğretmenlerimizin de kampüsümüzdeki tüm akademik mensuplarımız gibi en üst düzeyde yararlandıkları, kendilerini geliştirme olanağı buldukları benzersiz bir ‘kişisel ve mesleki gelişim olanağıdır’. Bu bizi geliştiriyor ve deyim yerindeyse hayatlarımızdaki ‘ikinci üniversiteye’ dönüşüyor.
ETKİN VE POZİTİF İLETİŞİM ANLAYIŞIMIZ…
Veli ile etkin, sürekli ve pozitif iletişimin değerine inanırız. Yıl boyunca farklı iletişim ve enformasyon gereksinimlerimize yanıt veren; Mod-1 (Bilgilendirme amaçlı, seminer biçiminde), Mod-2 (bire bir öğretmen veli görüşmesi biçiminde) ve Mod-3 (Her bir öğretmenin haftalık programındaki sabit iki periyotta randevulu görüşme kabul ettiği biçiminde) veli görüşmeleri yaparız. Mod-3 kapsamında değerlendirdiğimiz ‘Atak Bilgilendirme’ telefon görüşmeleri ile yoğunluklarından veya mesafeden ötürü okula gelmek için zaman oluşturamayan velilerimize yönelik sürekli iletişim ve bilgilendirme olanağı yaratırız.
Son derece pratik, kesintisiz, 24 saat sürekli kullanılabilen K12NET sistemimiz ile velilerimiz için ayrıcalıklı bir interaktif iletişim portalı oluşturduk. Bu iletişim, diğer sosyal ağlarımızı bir kubbe gibi bütünler ve velilerimize sürekli takip kolaylığı sağlar.
RASTLANTILARA VE DENEME-YANILMAYA YER YOK !
TED Mersin Koleji’nde çalışmalar rastlantısal yürümez. Ortaokulumuzda da titizlikle hazırlanmış bir MAKROPLAN’ımız vardır ve gerçekleştirdiğimiz her etkinlik; öğrencilerimize, velilerimize ve öğretmenlerimize yansıyan her ayrıntı bu planda yer bulur. Anlık ve gelişi güzel kararlar almayız, rotamızı çok iyi bilerek yürürüz. Bununla birlikte özellikle eğitim ve sınav sistemlerindeki değişimlere hızlı ve tutarlı refleks gösteririz.
Veli eğitimini çok önemseriz. Ortaokulumuzla birlikte ilkokul ve lise PDR birimlerinin de katıldığı kolektif çalışma ile ‘Okul-Veli Eğitim Ortaklığı’ projemizi yıl boyu aksatmadan sürdürürüz. Bu seminerlerde çocuklarımızın bilgisayar kullanımıyla ilgili sorunlarından ergenliğin getirdiği değişimlere, sınav stresini yönetmekten problem çözümü kültürüne varıncaya dek çok önemli konularda velilerimizle fikir alışverişi gerçekleştiririz.
SPOR, SANAT, KÜLTÜR VE YETENEKLER…
TED Mersin Koleji çatısı altında çocuklarımızı sanatın ve sporun türlü dallarıyla erken yaşta tanıştırırız; sanat ve spor etkinlikleri içerisinde onların kendilerini gerçekleştirmelerine ve özgüvenlerinin gelişmesine olanak sağlarız. Bu bağlamda özel yetenekli çocuklarımız için de ileri gelişim olanakları sunar, onları bölgesel, ulusal ve uluslararası etkinliklere hazırlarız.
YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİMİZ İÇİN TDP…
TED Mersin Koleji’nde öğrenim görmeyi seçen ve kampüsümüzde çok sayıda ulusu temsil eden yabancı uyruklu öğrencilerimiz var. Onlar tıpkı Türk öğrencilerimiz gibi belli aşamalardan, sınavlardan geçerek öğrencimiz oluyorlar ve okulumuzun kültürel zenginliğine renk katıyorlar. Bu bağlamda yabancı uyruklu öğrencilerimizin kültürel entegrasyonunu ve müfredat bakımından uyumu kolaylaştırmak ve hızlandırmak amacıyla TÖMER yöntemini esas alan fakat bütünüyle kendi bünyemizde geliştirdiğimiz ‘Türkçe Destek Programı (TDP)’nı uygularız. Bu program, yabancı uyruklu öğrencilerimize gerçek bir ayrıcalık sunar.
TED Eğitimde Fark Yaratır!