Hayat Bilgisi
22 Eylül 2019Sosyal Bilgiler
22 Eylül 2019Bireysel ihtiyaçlar ve beklentilerin farklı olmasına rağmen, her
öğrencinin fen ve teknoloji okur yazarı olmasının amaçlandığı günümüzde,
sorgulayan, eleştiren ve bilimsel süreç becerilerini kullanabilen
bireyler yetiştirmek hedefimizdir.
Fen ve Teknoloji dersinin
kesin bilgiler bütünü olmaması, öğrencilerde sorgulama, araştırma
becerilerinin gelişmesinin yanı sıra, kararlar alabilen, problem çözen,
bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eden, çevresinden haberdar
bireyler olarak yetişmelerine yardımcı olmaktadır.
Zor olarak
nitelendirilen fen ve teknoloji dersinin öğrencilerdeki önyargısını
yıkmak ve etkinliklerle dersleri zevkli hale getirmek, öğrencilerimizin
öğrenmenin her aşamasında aktif rol almalarını sağlayarak, ihtiyaçları
olan bilgiye ulaşmalarına ortam yaratmak okulumuzun Fen eğitiminin
hedeflerindendir.
Bu doğrultuda, okulumuzda fen ve teknoloji
dersinin sevilen, kolay anlaşılan, günlük hayata uygulanabilen ve
korkulmayan bir ders haline getirilmesi doğrultusunda çalışmalar
yürütülmektedir. Derslerin işleyişinde “yaparak, yaşayarak, düşünerek”
öğrenme temel alınarak, çeşitli laboratuar aktiviteleri, 3 Boyutlu
eğitim desteği ve sınıf içi-dışı etkinlikler ile keşfetme, bilgiyi
yapılandırma, yeni kavramlar ile durumları ilişkilendirme sağlanır,
öğrencilerimiz uygulayarak, paylaşarak öğrenme sonucunda; öğrendiklerini
yaşantılarına da transfer edebilirler.
Ayrıca Fen ve Teknoloji
eğitiminde öğrencilerin bireysel çalışmalarının yanı sıra grup
çalışmaları da yaparak, etkileşimde bulunmalarına önem verilir.
Öğretim
programında da ifade edildiği gibi , okulumuzda fen eğitimi için
laboratuar araç, gereç ve materyalleri, çeşitli kitaplar, yazılım ve
görüntü kayıtları (CD) gibi çeşitli kaynakların kullanılmasına ve bilgi
ve iletişim teknolojilerinden yararlanılmasına da önem verilmektedir.
Bu süreçte öğrencilerimizin;
- Evreni sorgulamayı öğrenmeleri,
- Bilimde ve teknolojide yenilikleri araştırmaya istekli olmaları,
- Bilim ve teknolojideki ilerlemeleri/ gelişmeleri yaşadıkları toplum ve çevreye uyarlamaları,
- Beklenmedik durumlarda ve karar verme aşamasında bilimsel süreç ilkeleri esas alarak problem çözme yetisi geliştirmeleri,
- Amacına uygun, deney düzeneği kurmayı ve yapmayı öğrenip, bilgiye bu şekilde ulaşabilmeleri,
- Doğa olaylarını anlayabilmeleri, gözlem ve çıkarım yapabilmeleri,
- Fen biliminde gelişen ve değişen bilgiyi teknolojinin de yardımıyla takip edebilmeleri,
- Teknolojinin fendeki gelişmeler için gereksiniminin ve katkısının farkına varmaları,
- Çevreye karşı olumlu bir tutum geliştirerek, daha duyarlı ve bilinçli olmaları,
- Geçmişten günümüze bilim insanlarının çalışmalarını takip etmeleri,
- Günlük olaylar ile okulda öğrenilenler arasında ilişkileri kavrayarak projeler üretmeleri,
- Alınan güvenlik önlemlerine dikkat ederek laboratuarı etkili ve amacına uygun bir şekilde kullanabilmeleri beklenmektedir.