Matematik
22 Eylül 2019Hayat Bilgisi
22 Eylül 2019Anadilini doğru ve etkili kullanan bireyler yetiştirmeyi hedefleyen
okulumuzda, öğrencilerimize dilimizi sevdirmek, anlama ve anlatma gücünü
kazandırmak, dinleme alışkanlığını geliştirmek, verilen bir durum
karşısında yorum gücünü artırmak, sürekli ve düzenli okuma alışkanlığı
kazandırmak, dilimizin kurallarını benimsetmek, düşünme becerilerini
geliştirmelerini, sözcük dağarcıklarının zenginleşmesini sağlamak,
Türkçeyi doğru ve etkili olarak kullanmalarını sağlamak vb. temel
amaçlar doğrultusunda Türkçe öğretimi yapılmaktadır.
Bu genel
amaçları kazanmış bir öğrenci diğer derslerinde de başarılı olur.
Anadili öğretimi, özellikle ilkokulda bütün derslerin temelini
oluşturur. Çünkü, anadilinde yetkinliğe ulaştıkça düşünce yapısı, yorum
gücü gelişen, duygu ve beğeni inceliği kazanan; ulusal ve evrensel
kültür birikimini algılamaya başlayarak kimliğini geliştiren
öğrencilerimiz, öteki derslerinde de büyük ölçüde başarı sağlayacaktır.
Öğrencilerimiz Türkçe öğrenimlerini tamamladıklarında diğer bireylerle
iletişim kurarken ve ileriki meslek yaşamlarında güçlük
çekmeyeceklerdir.
MEB tarafından yenilenen Türkçe öğretim
programındaki en büyük yenilik 1. sınıf öğretim programında okuma yazma
öğretiminde ses temelli cümle öğretimine geçilmiş olmasıdır. Bu yöntemde
okuma yazma öğretimine seslerle başlanmaktadır. Anlamlı bütün
oluşturacak birkaç sesin öğretiminden sonra seslerden heceler,
hecelerden sözcükler, sözcüklerden tümcelere ulaşılmaktadır.
Türkçe
öğretim programında merak duyma, deneyerek öğrenme, araştırma ve
uygulama yapma ağırlık kazanmıştır. Öğrencilerimiz, öğrenme sürecini
kendileri yönetirken aktif öğrenme ortamına da etkin katılımcı
rolündedirler. Öğretmenlerimiz derslerde, öğrencilerimize gerçek yaşamda
içinde bulundukları ortamlara benzer ortamlar sunarak, onların sorun
çözme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktadırlar.