Amerika Büyükelçiliği’nden Sayın David Fay ve Jen Curolata-Wozniak‘tan Okulumuza Anlamlı Ziyaret
23 Eylül 2019Kolejliler Temel Sanat Eğitimlerine Doku Yüzeyi Oluşturarak Devam Etti
23 Eylül 2019T.C. Milli Eğitim Bakanı Sn. İsmet Yılmaz’ın 5 Kasım Pazar günü liselere geçişte uygulanacak yeni sistemini (Mahalli Yerleştirme Sınavı-MYS’yi) açıklamasının üzerinden henüz 24 saat geçmişken TED Mersin Koleji ortaokul, ilkokul ve lise öğretmenlerinin katılımıyla ‘MYS Sisteminin Teknik ve İçeriksel Değerlendirmesi ile Akademik Bağlamda Oluşturacağımız Yeni Stratejiler’ konulu şurayı gerçekleştirdi. 6 Kasım 2017 Pazartesi günü gerçekleşen ilk oturumda TED Mersin Koleji’nin deneyimli öğretmenleri ve yöneticileri tarafından MYS sisteminin teknik ve içeriksel değerlendirmesi yapılırken iki günlük araştırma ve veri derleme arasından sonra, 8 Kasım Çarşamba günü şuranın ikinci oturumu gerçekleştirildi. İkinci oturumda Türk Eğitim Derneği’nin genel eğitim-öğretim politikaları doğrultusunda; okulumuzun gereksinimlerine yanıt verecek ve yine okulumuzu başarıya taşıyacak stratejiler üzerinde duruldu.
Şura moderatörünün rapor haline dönüştürdüğü strateji belgesinde su görüşler öne çıktı:
• TED Mersin Koleji’nin 18 Eylül’de, ortaokuldan liseye geçişte sınavın kaldırıldığına ilişkin görüş egemen iken belirlediği ‘öğrencilerimizde akademik açıdan bir duraklamaya veya gerilemeye mahal vermemek için 5’ten 8’e, ortaokuldaki dört kuşağın tamamı için planlanmış ve özellikle 8’inci sınıflar düzeyinde yüksek performansa erişen 3 boyutlu etüt sistemimizin sürdürülmesi;
• Etüt sistemindeki üç unsurda da özellikle deneme sınavlarının ortaya çıkardığı eksiklere odaklanılması ve dolayısıyla öğrenciye özgü ve değişken içerikli destek kurslar sunulması,
• Yoğunlaştırılmış deneme sınavı uygulamamızın özellikle 8’inci sınıf düzeyinde MEB’in öngördüğü yeni soru sayısına ve sınav süresine uygun kurgulama ile yapılması; bu bağlamda kısmı revizyona gidilmesi,
• İngilizce’nin her halükarda deneme ve etüt sistemlerimizde yer alması ve MYS’de bu konuyla ilgili atılması muhtemel geri adım öncesinde proaktif bir tutum sergilenmesi,
• Derhal başlatılacak yeni bir PDR etkinliğiyle sürecin hem öğrenci hem de veli taraflarının desteklenmesi,
• Ölçme-Değerlendirme Birimimizin en kısa sürede 8’inci sınıflarımızdan başlayarak 7, 6 ve 5’leri de kapsayacak biçimde okulumuzda her kuşakta farklı konsantrasyonla uygulanan sınavların teknik ayrıntıları; sınavda başarının püf noktaları hakkında bir eğitim planlaması ve bunu sıradaki ilk deneme sınavı etabından önce uygulaması,
• Ve tüm bu ayrıntıların sentezlenmesi ile de öğrencilerimizin bilgi, donanım, mental uyum açısından yeni sistemle baş edebilecek, dolayısıyla da değişiklikten ötürü herhangi bir kayba uğramayacak duruma getirilmelerine karar verilmiş ve uygulamaya konması yönünde adımlar atılmıştır.
Şurada, bu kararların, içinde bulunduğumuz günlerde yoğun, tedirgin edici, gün be gün değişen ve anlaşılması güç bir bilgi kirliliği ve kısmen de dezenformasyon altında bulunan velilerimizle paylaşılmasının çok büyük önem kazandığı gerçeğinin de altı çizildi. Bu gereksinime bağlı olarak şurayı izleyen üçüncü günde, 11 Kasım 2017 Cumartesi günü bütün ortaokul velilerimizin davet edildiği bir veli toplantısı gerçekleştirdik.
Yoğun katılımla gerçekleşen veli toplantımız; onun öncesinde iki oturum halinde gerçekleşen eğitimciler şuramız ve aynı hafta 8’inci sınıflar düzeyinde gerçekleştirdiğimiz yeni sisteme uygun deneme sınavımız ve bundan sonraki aşamaları belirleyen yeni akademik-stratejik planımız…
Bütün bunlar, okulumuzun, eğitim sisteminde yaşanan değişime doğru refleksi zamanında verdiğini, gereksinimlere duyarsız kalmadığını ve süreci doğru yönettiğini; aynı zamanda değişen onlarca ayrıntıya rağmen eğitim-öğretim etkinliğinin özüyle ilgili konularda değişmez ilkeler ve öngörüler geliştirdiğini gösteriyor.
ÇÜNKÜ TED’li OLMAK AYRICALIKTIR!