Eğitim – öğretim süreci boyunca temaları destekleyen
yaparak-yaşayarak öğrenmeyi temel alan, alan gezileri yapılmaktadır.
Merak ettiklerimizi gözlemleyerek, araştırarak, keşfederek, dokunarak,
yerinde inceleyerek; yakından tanıma, tahmin etme, sebep-sonuç ilişkisi
kurma becerilerinin gelişmesinde çok önemlidir. Çocukların ilgisini
çekecek yöresel, kültürel, mesleki ve güncel önem taşıyan her mekan
çocuklar için doğal öğrenme alanıdır. Gezi öncesinde çocuklarda merak
uyandıracak on bilgiler verilir, gezi sırasında araştırmacı olmaları ve
hazırladıkları soruların cevapları bulmaları sağlanır. Gezi öncesi ve
sonrası yapılan projede resimlerle aradaki farkı tartışmaları istenir.
Böylece çocuklar hayat deneyimlerini kazanırlar.