TED Mersin College Computer Science Education Week 2016 (Hour of Code)
22 Eylül 2019TMUF 2017 Finans Ekibi MTSO Yönetim Kurulu Başkanı Sayın Şerafettin Aşut’u ve MTSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Sayın Kasım Tanrıöver’i Makamında Ziyaret Etti
22 Eylül 201910 Aralık 2016 Cumartesi günü Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın ardından okulda üniversite modelinin kurucusu, EDK16 Organizasyon Komitesi Başkanı, MEF Üniversitesi Eğitim Fakütesi Dekanı Prof. Dr. Mustafa Özcan açılış konuşmasını yaparak Eğitimde Değişimin başlayacağının işaretini verdi. Ardından MEF Üniversitesi Kurucu Rektörü Prof. Dr. Muhammed ŞAHİN yurt içi ve yurt dışından gelen, anaokulundan yükseköğretime kadar her kademeden gelen 1600 eğitimciye teşekkür etti. Bir cumartesi sabahı Türkiye’nin geleceğine sahip çıkmak için hiç bu kadar eğitimci ile bir arada da olmadığını ifade eden Sayın Şahin, gelecek nesiller için daha ümitli olduğunu belirterek günün anlam ve önemini belirterek kürsüyü konferansın birinci panelini yönetmesi için Abbas Güçlü’ye bıraktı.
Abbas Güçlü moderatörlüğünde konferansın onur konuğu duayen Prof. Dr. İlber Ortaylı ile öğrenen nesiller ile ”Eğitimde Değişime Genç Bakış” panelinde Türkiye’nin eğitim gerçeği ile yöntem – teknikler üzerine konuşulan güzel bir paneldi. Yaklaşık bir buçuk saat süren panelde duayen Sayın Ortaylı’nın tespitleri ve önerileri doğrultusunda kendisini gözlerini kırpmadan izleyen eğitimcilere ışık olmuştur.
Konferansın ikinci panelinde ise Prof. Dr. Ali Nesin, Prof. Dr. Mustafa Özcan ve Prof. Dr. Ziya Selçuk’un konuşmacı olduğu, Prof. Dr. Erhan Erkut’un moderatörlüğünde “Eğitimde Değişimi Nasıl Başlatabiliriz?” üzerine solukları kesen bir saatlik keyifli söyleşi sonunda değişmeyen tek şeyin “Eğitimcilerin Heyecanı” olduğu vurgusu yapılmıştır.
Bu iki panelin kesintisiz olarak kaydına https://www.youtube.com/watch?v=eIIrq72LAPA linkinden ulaşabilirsiniz.
Öğle arasından sonra Pervin Kaplan- Habertürk Gazetesi Eğitim Editörü ve Yazarı moderatörlüğünde panelde TED Genel Müdürü Sevinç Atabay, Azmi Özkardeş, Nilhan Çetinyamaç, M. Talha Çamaş ve Abdülkadir Özbek ile “K12 düzeyindeki okullarda değişimin nasıl başlatılabileceğini” konuştuk. Panelde TED Genel Müdürü Sayın Sevinç Atabay’ın “Türkiye’nin eğitim sistemini değişmesi için yıllarca bir araya geldik. Sürekli güzel fikirler sunuyoruz ama yeni söylenen hiçbir şey olmadığını ifade ederek sürekli sorunları dile getirmektense Türkiye haritasına baktığımızda makro sorun olarak karşımıza çıkan eğitim sorununu biz eğitimciler okullarımızda mikro çözümlerle başlayarak ortadan kaldırabiliriz.” ifadeleri her şeyin açıklar nitelikteydi.
16:00 – 17:00 saatleri arasında TED STEM Academy Kurucu üyeleri ve Eğitim Teknoloji Uzmanlarımız Mustafa Kocaosmanoğlu ve Emre Aşkın günün son sunumunu yapmak için kendileri için ayrılan derslikte hazırlıklarını yaparak “okullarda STEM ve Maker hareketini nasıl başlatacaklarını, başlatırken nasıl bir yapılanma izlemeleri gerektiğini, önce öğrenci eğitimi mi yoksa bu eğitimi verebilmek için yeterli donanıma sahip olması gereken öğretmen eğitimleri ile başlanmalı? Öğrencilere ne gibi içerikler verilmeli? Yaş gruplarına yönelik nasıl ürünler ortaya çıkarılmalı?” tam kapasite katılım ile güzel bir sunum yapmışlardır.
TeachMeet ve gün sonu kokteyl ile ilk günü kapatan ekibimiz ikinci gün TED STEM Academy Kurucu Üyelerinden Eğitim Teknolojileri Uzmanı Mustafa Kocaosmanoğlu ve Bahçeşehir Sevinç Koleji İspanyolca Öğretmeni ve aynı zamanda Eğitim Teknolojileri Lideri olan Özlem Kayabaş, Tasarım Odaklı Düşünme üzerine hazırladıkları “Bir Tasarımcı Olarak Öğretmen” çalıştayı ile öğrencileri ders içerisinde nasıl daha aktif tutacakları üzerine güzel bir sunum gerçekleştirdiler. “AZ LAF ÇOK İŞ” mantığı ile katılımı yüksek tutan öğretmenlere belirledikleri bir sorun üzerinde Tasarım Odaklı Düşünme prensipleri ve kurallarını baz alarak tasarım yapmalarını rica ettiler. Tasarımlar sırasında renkli kareler ortaya çıkaran misafirlerimiz etkinliğin verimliliği ve beklentilerin ne düzeyde karşılandığı hakkındaki görüşlerini derslik çıkışı panoya yapıştırdıkları not kağıtları ile ifade ettiler.
İkinci günün ikinci yarısında Kayhan Karlı, Özgür Bolat gibi eğitme yön vermek için bu yolda kendilerini adamış akademisyenlerin yaptıkları paneller ve imza günü ile devam etti.
İki günlük yorucu ama gelecek vaat eden bir etkinliğin ardından akıllarda kalan ise “Eğitim değişimdir. Değişime karşı çıkmak, yok olmaktır.”
[gallery link="file" columns="6"]